torstai 14. tammikuuta 2016

HeiaHeia-vuosikatsaus vuodesta 2015

Tervehdys pitkästä aikaa. Syksy on ollut onnettoman rauhallinen, kaikelta kannalta. Roller derby ei ole oikein jaksanut innostaa, kun ainut mihin olen viimeisen puolen vuoden aikana pystynyt on ollut NSOna oleminen. Mikä sekin on hauskaa, mutta ei minulle riitä pelkästään. Selkäni ei vain siedä rullaluistelua. Muuten olen sen saanut tasapainoon alkusyksyn sairastelujen jälkeen, mutta luistelemisen jälkeen menee aina suunnilleen seuraava viikko selkäkipuisena. Silloin tällöin aina kokeilen - viimeksi viime sunnuntaina uuden fresari-ryhmämme treeneissä - mutta lopputulema on sama.

Mutta, uusi vuosi, uudet kujeet. Loppukuusta olen suunnitellut osallistuvani Kendon peruskurssille. Toivotaan että siitä löytyisi uusi kiva laji, jota pystyn harrastamaan. Derby-intoni olen huomannut hiipuvan, ja kaiken vain loppuviimeksi lähinnä ärsyttävän. Kun harmittaa, kun ei itse voi täysipainoisesti olla mukana ja osallistumassa.



Viime vuoden tilastoja. Vuodesta 2014 olen kirjoittanut täällä, ja silloin oli suuria suunnitelmia tälle vuodelle. Muuten olisikin ehkä onnistunut, elleivät vuoden viimeiset kaksi kuukautta olisi "pilanneet" melko tasaista vuotta. Marraskuun flunssat, ja lopullisesti kaamos saivat kiinni, ja laiskistuin.

HeiaHeia-liikuntapalveluun kirjattuja tunteja on 14 vähemmän kuin edellisvuonna. Positiivista kehitystä on kuitenkin se, että lajeja on enemmän kuin vuonna 2014. Mukaan on päässyt enemmän hyötyliikuntaa, ja kehonhuoltoa. Kokeilen uusia lajeja hakiessa vaihtoehtoja roller derbylle (jota on melkeinpä puolet vähemmän kuin edellisvuonna... ). Kävelystä on kertynyt yli kaksi kertaa enemmän kilometrejä kuin vuonna 2014. Tälle vuodelle olisi suunnitelmia kertyä vielä enemmän ;)


Tästä toisesta graafista näkee vielä selkeämmin surkean loppuvuoden. Heinäkuussa näkyy hellejakso. Elokuulla on hiljaisempaa, kun selkä oli erityisen pahana ja (todella fiksuna vetona /sarkasmi ) passivoiduin lähes täysin. Sitten näkyy uudelleen heräämiseni liikkumaan, ja loppuvuoden "kaamosväsymys."

Edelleen kaipaan tilastoihini tasaisuutta. Mutta ilmeisesti olen vain impulsiivinen ihminen, nopea innostuja, nopea kyllästyjä. Ja se näkyy graafeissani ikävän selkeästi.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti