perjantai 5. syyskuuta 2014

No ne uudet luistimet!


Mun upeat Riedell Wickedit. Ne saapuivat itseasiassa jo viikko sitten, mutta nyt on hyvä kertoa ensivaikutelmia. Olen luistellut näillä nyt neljästi, kahdesti sisällä mukana tulleilla Radar Tuner -renkailla, ja kahdesti ulkona vanhoilla Atom Poisoneillani.


Olin ensin vähän kauhuissani, sovittaessani luistimia ensimmäistä kertaa jalkaan. Varsi on hieman R3:sia korkeampi, ja aito nahka tuntui todella kovalta jalkaan ja erityisesti nilkkaan noustessa toe stopeille. Ostinkin huolissani rakkoja ehkäisevän puikon sekä varsinaisia rakkolaastareita ensimmäistä luistelukertaa varten. Huoli oli kuitenkin turha, vaikka luistimet ovat korkeat, eivät ne yrittäneetkään kalvaa.

Luistimien kiristysremmi on hieman alemmas sijoitettu kuin edellisissä luistimissani, jossa remmi oli nilkan ympärillä. Tämä remmi tuntuu paremmalta, tukien kantapään paikalleen luistimeen.

Ykkösenä upea uusi ominaisuus on kuitenkin alumiinipleiteissä oleva toestopin kiinnitysmekanismi. Mutteri puuttuu kokonaan, ja kun toe stop on saatu halutulle syvyydelle, kiristetään rungossa oleva rako kiinni kuusiokoloavaimella. Vaikuttaa niin paljon paremmalta systeemiltä!


Mukana tulivat tosiaan Radarin renkaat kovuutta 93A. Olen nyt kokeillut rullia kahdella eri lattialla. Ensivaikutelma on melko liukas, enkä ole kovin vakuuttunut. Kaipaan vain niin paljon gripimpiä renkaita. Hankintalistalla ovat kyllä muutenkin olleet jo jonkin aikaa pienemmällä numerolla varustetut rullat, ehkö löydän sellaiset huomenna matkatessani viikonloppulomalle Lontooseen... Hankintalistalle päätyvät myös uudet toe capit, vanha malli ei oikein tunnu istuvan luistimen kärkeen.

Mutta kaiken kaikkiaan, olen erittäin tyytyväinen. Tästä alkaa pitkä, kaunis rakkaustarina minun ja luistimieni välillä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti